Festival odprtega učnega okolja
»Gozd in podeželje – odprto učno okolje mladih«
Kranjska Gora, torek, 21. oktober 2014
Vse kar nas obdaja, pa naj bo gozd, travnik, rečno nabrežje, kmetija, star muzej ali vaški trg je učno okolje in hkrati učitelj. In prav z uvajanjem učenja v »odprtem učnem okolju« v šolah in vrtcih na Gorenjskem se ukvarja projekt »Gozd in podeželje – Odprto učno okolje mladih«, v okviru katerega smo pripravili festival odprtega učnega okolja, ki je potekal v Kranjski gori 21. oktobra 2014.
Festival je potekal v dveh delih.
Dopoldanski del je bil namenjen praktičnemu spoznavanju metod učenja v odprtem učnem okolju skupaj z otroki na terenu (vrtci in šole). Udeležilo se ga je preko 70 otrok pod vodstvom vzgojiteljic in učiteljic.
Glasbena dejavnost: ustvarjamo zvoke z najdenimi gozdnimi glasbili, naučimo se pesem palčka Piskalčka, ki jo spremljamo z improviziranimi glasbili, pojemo znane pesmi s spremljavo.
Likovna dejavnost: izdelujemo gozdnega zajca, čarobne gozdne paličice, spiralaste poti gozdnega zajca.
Gibalna dejavnost: lovljenje po jasi na zapik, igra »Kje je storž«, trim steza.
Plesna dejavnost: izmišljarije škratovskega plesa, ples gozdnih vil (od vodenja k improvizaciji – doživljanje gozdnega prostora skozi gib).
Otroci so v gozdu imeli gozdno malico v “Horelu pri lešnikovi kremi”, Tradicionalno gorenjsko kosilo »na žlico« pa so jim pripravili v Osnovni šoli Josipa Vandota Kranjska Gora.
Popoldanski del pa je bil namenjen pedagoškemu osebju, neformalnim nosilcem znanj, staršem, … . Potekal je v Osnovni šoli Josipa Vandota Kranjska Gora.
Aktivnosti:
Uvodni pozdrav:
– Župan Občine Kranjska Gora
– Ravnateljica OŠ Josipa Vandota Kranjska Gora, Cvetka Pavlovčič
Predstavitev projekta Gozd in podeželje, odprto učno okolje mladih: Vlasta Juršak, Center za trajnostni razvoj podeželja Kranj
Poučevanje skozi dediščino z občutenjem: Karin Lavin, samostojna ustvarjalka na področju kulture
Bogate izkušnje večletnega razvijanja metod poučevanja skozi dediščino: Loredana Murovec, Tamara Praček in Karmen Polanc, Vrtec Nova Gorica
Rast, cvet in cvetenje – metoda poučevanja v odprtem učnem okolju: Ksenija Jerman Skrbinek, Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica
V objemu gozda in gozdnega roba – Vizija in aktivnosti gozdnega vrtca v Kranjski gori: Franja Krevzel, Vrtec Kekčevi junaki
Kratek odmor in ogled razstav:
– Razstava:
»Odprto učno okolje -Poučevanje skozi dediščino«: Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica, Vrtec Sežana in Karin Lavin, samostojna ustvarjalka na področju kulture
»Gozdna učilnica«: Vrtec Kekčevi junaki Kranjska Gora
Učilnica v naravi – prenos vsebin predmetnika osnovne šole v naravo: Anton Komat, neodvisni raziskovalec biozof
Predstavitev rezultatov programa odprtega učnega okolja za izmenjavo dobrih praks strokovnih delavcev: pedagoško osebje Vrtca Bled
Predšolski otrok in njegovo učenje v naravi: Karmen Usar, Zavod za šolstvo Kranj
Na koncu je potekala razprava udeležencev o pomenu in priložnostih metod odprtega učnega okolja za mlade v Slovenskih vrtcih in šolah.